Czy wiesz, że….

Czerwone warzywa i owoce to energia na cały dzień! Z tego powodu w Tygodniu Zdrowia chcemy podkreślić ich wagę w naszej diecie, przynosząc je do szkoły. Bądźcie czujni Czerwony Patrol pojawi się w Waszych klasach...

Szereg właściwości zdrowotnych sprawia, że czerwone warzywa i owoce powinny stanowić składnik codziennej diety. Zaleca się szczególnie spożywanie ich w godzinach porannych - najlepiej do pierwszego lub drugiego śniadania. Zawarte w nich cukry pozwolą nabrać energii do działania, zaś witaminy i mikroelementy zadbają o dobrą kondycję przez cały dzień. Sprawią także, że mózg będzie pracował efektywniej i łatwiej będzie skoncentrować się na powierzonych zadaniach.

Czerwone owoce świetnie zniwelują uczucie zmęczenia i znużenia. Warto pamiętać także o tym, że w kilka godzin po przebudzeniu enzymy trawienne są bardziej aktywne. Powoduje to, że obecne w nich substancje odżywcze ulegają szybciej procesom rozkładu i w zasadzie nie odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej.

Truskawki  zawierają bromelinę - enzym ułatwiający trawienie tłuszczów. Być może trudno w to uwierzyć, ale truskawki zawierają więcej witaminy C niż owoce cytrusowe. Około 15 sztuk owoców pokrywa dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka na kwas askorbinowy.

Wiśnie to niewielkie, czerwone owoce i w około 83% składają się z wody - pozostałe 17% przypada na witaminy i mikroelementy. Ich cechą charakterystyczną jest duża zawartość melatoniny, co przynosi zdrowy i spokojny sen.

Buraki ćwikłowe wskazane są głównie w diecie osób zmagających się z niedokrwistością (anemią) wynikającą z niedoboru żelaza, a to z tego względu, że są one jego bogatym źródłem.

Ostra papryka przyspiesza spalanie tłuszczu, dlatego jest chętnie jedzona przez osoby odchudzające się. Ostra sproszkowana papryka poprawia trawienie, ma działanie rozgrzewające i przeciwbólowe.

Zapraszamy do włłączenia się do akcji!