Plan pracy Szkoły Podstawowej
im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego
w Bujnach
na rok szkolny 2025/2026
Roczny plan pracy wychowawczo - dydaktycznej szkoły zatwierdzony
Uchwałą Rady Pedagogicznej 27.08.2025 r.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.),
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2017r. poz. 170 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170 ze zm.),
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1189 ze zm.),
- Statut Szkoły Podstawowej Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego w Bujnach
- Program wychowawczo - profilaktyczny Podstawowej Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego w Bujnach
Plan opracowany został w oparciu o:
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2025//2026. Podstawowymi kierunkami polityki oświatowej są:
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej - kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
- Promocja zdrowego trybu życia w szkole - kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych. Wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych.
- Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
- Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii. Nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
- Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli:
- w branżowych szkołach I stopnia i technikach:
− Zgodność kształcenia zawodowego z podstawami programowymi kształcenia w wybranych zawodach, w zakresie przygotowanie do prawa jazdy kategorii B, C, kwalifikacji wstępnej oraz C+E;
- w szkołach podstawowych:
− Zapewnianie uczniom jednego gorącego posiłku w ciągu dnia i stwarzanie im możliwości jego spożycia w czasie pobytu w szkole;
- w szkołach podstawowych:
− Zapewnienie aktywności fizycznej uczniom w ramach zajęć wychowania fizycznego
- Plan nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2025/2026.
- Wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej podsumowującym rok szkolny 2024/2025:
Główne zadania dydaktyczne i wychowawczo-opiekuńcze na rok szkolny 2025/2026
Spis treści zawartych w planie
- Plan pracy w głównych obszarach działalności szkoły.
- Kalendarium szkolne.
- Harmonogram uroczystości szkolnych.
- Harmonogram posiedzeń rady pedagogicznej.
- Harmonogram posiedzeń rady rodziców.
- Przydział godzin.
- Przydział czynności dodatkowych
- Plan pracy w głównych obszarach działalności szkoły
Zarządzanie i organizacja
|
Zadania |
Osoba odpowiedzialna |
Termin realizacji |
|
Przydział obowiązków służbowych wszystkim pracownikom |
dyrektor szkoły |
do 5.09.2025 r. |
|
Opracowanie rocznego planu pracy szkoły |
rada pedagogiczna |
do 10.09.2025 r. |
|
Opracowanie programu profilaktyczno‑wychowawczego szkoły |
rada pedagogiczna
|
do 10.09.2025 r. |
|
Wprowadzenie zmian w dokumentach szkolnych i dostosowanie ich do zmian prawa oświatowego: statut, regulaminy, procedury |
dyrektor szkoły, lider zespołu ds. zmian w statucie szkoły |
cały rok |
|
Opracowanie wewnątrzszkolnego planu doskonalenia zawodowego |
dyrektor szkoły, lider WDN |
do 30.09.2025 r. |
|
Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego |
dyrektor szkoły |
do 10.09.2025 r. |
|
Umożliwienie nauczycielem zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego |
dyrektor szkoły, opiekunowie staży |
cały rok |
|
Pełnienie nadzoru pedagogicznego |
dyrektor szkoły |
cały rok |
|
Opracowanie arkusza organizacji pracy szkoły |
dyrektor szkoły |
do końca marca |
|
Promocja szkoły w środowisku lokalnym |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
|
Przeprowadzenie rekrutacji uczniów do klas pierwszych |
dyrektor szkoły |
marzec– sierpień |
Nauczanie
|
Zadania |
Osoba odpowiedzialna |
Termin realizacji |
|
Realizacja podstawy programowej |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Organizacja pracy zespołów |
przewodniczący zespołów |
do 10.09.2025 r. |
|
Współpraca z pedagogiem szkoły, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i rodzicami w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów |
wszyscy nauczyciele, pedagog szkolny - lider zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
cały rok szkolny |
|
Odkrywanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów przez indywidualizowanie stawianych im zadań oraz przygotowanie do udziału w konkursach wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Organizacja konkursów szkolnych i pozaszkolnych |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Praca z uczniami mającymi trudności w nauce |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Wypracowywanie systemów motywujących uczniów do nauki |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Badanie wyników nauczania |
dyrektor szkoły, nauczyciele |
według planu nadzoru |
|
Analiza wyników nauczania |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Kształcenie u uczniów poczucia odpowiedzialności za uzyskane oceny |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
Kontrola właściwego i systematycznego oceniania uczniów przez nauczycieli |
dyrektor szkoły |
raz w miesiącu |
|
Obserwacje lekcji |
dyrektor szkoły |
według harmonogramu |
Wychowanie
|
Zadania |
Osoba odpowiedzialna |
Termin realizacji |
|
Integracja zespołów klasowych |
wychowawcy klas |
wrzesień |
|
Realizowanie programu profilaktyczno - wychowawczego szkoły |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
|
Diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
|
Organizacja uroczystości i imprez kulturalnych, artystycznych oraz wycieczek |
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
|
Współpraca wychowawców z rodzicami dzieci oraz z poradniami psychologiczno--pedagogicznymi |
wychowawcy klas |
cały rok |
|
Doskonalenie pracy samorządu uczniowskiego |
opiekun samorządu |
cały rok |
|
Propagowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz zachęcanie uczniów do aktywnego spędzania wolnego czasu |
wychowawcy klas |
cały rok |
|
Edukacja czytelnicza |
nauczyciel bibliotekarz |
cały rok |
|
Angażowanie rodziców w życie klasy i szkoły |
wychowawcy klasdyrektor |
cały rok |
Zadania opiekuńcze
|
Zadania |
Osoba odpowiedzialna |
Termin realizacji |
|
Organizacja opieki pedagogicznej |
Wszyscy nauczyciele |
cały rok |
|
Zapewnienie pomocy psychologiczno‑pedagogicznej |
Dyrektor, nauczyciele, pedagog szkolny |
cały rok |
|
Objęcie opieką świetlicy wszystkich dzieci potrzebujących takiej opieki |
Wychowawcy klas, opiekunowie świetlicy |
cały rok |
|
Organizacja opieki wychowawczej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej |
Wychowawcy klas |
cały rok |
|
Zapewnienie obiadów w szkole |
Wychowawcy klas |
cały rok |
- Kalendarz roku szkolnego 2025/2026
|
Termin
|
Zadanie
|
|
27 sierpnia 2025 r. |
Posiedzenie RP, przedstawienie Planu Pracy Szkoły |
|
1 września 2025 r. |
Inauguracja roku szkolnego 2025//2026 |
|
09 września 2025 r. |
Zebranie RP - zaopiniowanie programu profilaktyczno – wychowawczego, przedstawienie Planu Nadzoru Pedagogicznego |
|
10 września 2025 r. |
Zebranie z rodzicami, spotkanie Dyrektora Szkoły z przedstawicielami Rady Rodziców, przyjęcie założeń do Planu Pracy Szkoły, zaopiniowanie programu profilaktyczno - wychowawczego |
|
30 września 2025 r. |
Klasowe obchody Dnia Chłopaka |
|
7 października 2025 r. |
Zebranie RP – zaopiniowanie nagród dyrektora, wewnątrzszkolny system doskonalenia nauczycieli lider WODN |
|
13 października 2025 r. |
Uroczystości związane z Dniem Edukacji Narodowej |
|
30 października 2025 r. |
Ślubowanie uczniów klasy pierwszej |
|
16 października 2025 r. |
Dzień Papieski - wystawka |
|
31 października 2025 r. |
Uczczenie pamięci zmarłych – złożenie kwiatów i zapalenie zniczy na pomnikach |
|
07 listopada 2025r. |
Szkolne obchody Narodowego Święta Niepodległości |
|
18 listopada 2025 r. |
Zebranie RP |
|
19 listopada 2025 r. |
Zebrania z rodzicami. |
|
listopad |
Próbny egzamin ósmoklasisty |
|
6 grudnia 2025 r. |
Mikołajki – imprezy klasowe |
|
19 grudnia 2025 r. |
Jasełka szkolne i wigilie klasowe |
|
22.12.2025 r. – 31.12.2025 r. |
Zimowa przerwa świąteczna |
|
02 stycznia 2026 r. |
Pisemne poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych w wyniku klasyfikacji śródrocznej |
|
Styczeń 2026 r. |
Próbny egzamin ósmoklasisty |
|
16.01.2026 r. |
Pisemne poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach w wyniku klasyfikacji śródrocznej |
|
28. 01.2026 r. |
Posiedzenie RP – podsumowanie pracy w I półroczu |
|
29. 01. 2026 r. |
Zebranie z rodzicami |
|
02.02.2026 r. – 15.02.2025 r. |
Ferie zimowe |
|
9 marca 2025 r. |
Uroczystości klasowe związane z Dniem Kobiet |
|
Marzec |
Próbny egzamin ósmoklasisty |
|
Marzec |
Rekolekcje Wielkopostne |
|
02.04.2026 r. - 07 .04. 2026 r. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
|
kwiecień 2026 r. |
Spotkanie wychowawcy oddziału przedszkolnego i wychowawcy przeszłej klasy I z rodzicami i uczniami tychże klas |
|
Kwiecień 2026 r. |
Pasowanie na czytelnika |
|
14.04. 2026 r. |
Posiedzenie RP – śródokresowa analiza wyników nauczania i zachowania uczniów |
|
15.04.2026 r. |
Zebrania z rodzicami |
|
30 kwietnia 2026 r. |
Szkolne obchody Święta Konstytucji 3 Maja |
|
11,12, 13 maja 2026 r. |
Egzamin ósmoklasisty |
|
17 maja 2026 r. |
Pisemne poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych w wyniku klasyfikacji rocznej |
|
26 maja 2026 r. |
Klasowe uroczystości związane z Dniem Matki |
|
02 czerwca 2026 r. |
Pisemne poinformowanie uczniów i rodziców o przewidywanych ocenach w wyniku klasyfikacji rocznej |
|
1 czerwca 2025 r. |
Uroczystości związane z Dniem Dziecka |
|
8 czerwca 2025 r. |
Pisemne poinformowanie uczniów i rodziców o przewidywanych ocenach w wyniku klasyfikacji rocznej |
|
17 czerwca 2026 r. |
Posiedzenie klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej |
|
26 czerwca 2026 r. |
Uroczyste zakończenie roku szkolnego |
|
31 czerwca 2026 r. |
Posiedzenie RP – podsumowanie pracy w roku szkolnym 2025//2026 |
Dni ustawowo wolne od pracy:
- Wszystkich Świętych – 1 listopada 2025 r., (sobota)
- Narodowe Święto Niepodległości – 11 listopada 2025 r.,( wtorek)
- Boże Narodzenie – 25–26 grudnia 2025 r.,(czwartek, piątek)
- Nowy Rok – 1 stycznia 2026 r.,(czwartek)
- Święto Trzech Króli – 6 stycznia 2025 r.,( wtorek)
- Święta Wielkanocne – 05 -06 kwietnia 2026 r.,
- Święto Pracy – 1 maja 2026 r.(piątek)
- Święto Konstytucji 3 Maja – 3 maja 2026 r.(niedziela)
- Boże Ciało – 04 czerwca 2026 r.
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych
- 14 października 2025 r.
- 10 listopada 2025 r.
- 2 i 5 stycznia 2026 r.
- 3 dni egzamin ósmoklasisty 2026 r.
- 5 czerwca 2026 r.
- Harmonogram uroczystości szkolnych
|
Temat uroczystości i imprezy |
Termin |
Osoby odpowiedzialne |
|
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego |
01.09.2025 |
Radosław Helman Bogusława Bajerowska |
|
Uroczystości związane z Dniem Edukacji Narodowej |
13.10. 2025 r. |
Samorząd Szkolny pod kierunkiem opiekunów: Radosława Helmana |
|
Ślubowanie klasy pierwszej |
30.10.2025 r. |
Ilona Pluta |
|
Akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości |
07.11.2025 r. |
Monika Misztela |
|
Mikołajki |
05.12.2025 r. |
Wychowawcy |
|
Jasełka szkolne |
19.12.2025 r. |
Anita Szczepanik |
|
Wigilie klasowe |
19.12.2025 r. |
wychowawcy |
|
Uroczystości klasowe związane z Dniem Kobiet |
09.03.2026 r. |
wszyscy wychowawcy |
|
Święto 3-go Maja - akademia |
30.04.2026 r. |
Elżbieta Przybył |
|
Klasowe uroczystości związane z Dniem Matki |
26.05.2025 r. |
wychowawcy |
|
Dzień Dziecka |
01.06.2025 r. |
wychowawcy |
|
Dzień Patrona Szkoły |
18.06.2025 r. |
Dorota Nowak |
|
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2025/2026 |
27.06.2025 r. |
Anita Szczepanik |
Oprawa muzyczna wszystkich uroczystości szkolnych – Ilona Pluta
Oprawa plastyczna – M. Misztela, A. Amrozik
- Harmonogram posiedzeń Rady Pedagogicznej
|
Data |
Tematyka |
|
27.08.2025 r. |
1. Kalendarz roku szkolnego Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026 8. Zapoznanie ze zmianami w prawie oświatowym |
|
09.09.2025 r. |
1. Przedstawienie planów pracy wychowawcy, organizacji, komisji, zespołów zadaniowych, świetlicy, biblioteki, lidera WDN| |
|
07.10.2025 r. |
1. Zaopiniowanie nagród dyrektora szkoły. |
|
16.11.2025 r. |
1. Analiza wyników nauczania i zachowania uczniów. |
|
28.01.2026 r. |
1. Klasyfikacja uczniów za I śródrocze - zatwierdzenie wyników klasyfikacji - uzasadnienie ocen niedostatecznych, celujących oraz ocen wzorowych i nieodpowiednich z zachowania |
|
28.03.2026 r. |
1.Projekt organizacyjny na rok szkolny 2025/2026 |
|
14.04.2026 r. |
1. Śródokresowa analiza wyników w nauce i zachowaniu uczniów |
|
17.05.2026 r. |
1. Przedstawienie uczniów zagrożonych ocenami niedostatecznymi oraz oceną naganną i nieodpowiednią z zachowania |
|
08.06.2025 r. |
1. Omówienie przewidywanych ocen końcoworocznych uczniów 2. Sprawy różne |
|
17.06.2026 r. |
1. Klasyfikacja i promocja uczniów za rok szkolny 2025/2026 - uzasadnienie ocen niedostatecznych, celujących |
|
31.06.2026 r.
|
Posiedzenie RP – podsumowanie pracy w roku szkolnym 2025/2026 1. Analiza realizacji wniosków rady pedagogicznej w roku szkolnym 2025/2026 |
- Harmonogram posiedzeń Rady Rodziców
I półrocze
|
Lp. |
Wyszczególnienie spotkań RR |
Termin |
|
1. |
Ukonstytuowanie się RR na roku szkolnym 2025/2026. |
10.09.2025 r. |
|
2. |
Podsumowanie pracy RR w I półroczu roku szkolnego 2025/2026. |
styczeń 2026 r. |
II półrocze
|
3. |
Podsumowanie pracy RR w roku szkolnym 2025/2026. |
czerwiec 2026 r. |
- Przydział czynności dodatkowych
- zespoły nauczycieli
|
Rodzaje zespołu
|
Liderzy zespołów |
Członkowie zespołów |
|
Zespół nauczycieli kl. I – III i oddz. przedszkolnego |
Lider – Monika Popiel |
nauczyciele prowadzący zajęcia w tych klasach |
|
Zespół wychowawczy wychowawców klas IV – VIII |
Liderzy – E. Przybył |
nauczyciele wychowawcy klas IV – VIII |
|
Zespół nauczycieli przedmiotów humanistycznych klas IV – VIII |
Lider – K. Dziemdziora |
nauczyciele przedmiotów humanistycznych |
|
Zespół nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych klas IV-VIII |
Lider – J. Banaszczyk |
nauczyciele przedmiotów matematyczno – przyrodniczych |
|
Zespół ds. pomocy psychologiczno - pedagogicznej |
I. Styś |
R. Helman D. Nowak, M. Koczyńska, I. Pluta, wychowawcy klas |
|
Zespół do spraw promocji szkoły |
Lider –A.Warszada |
wszyscy nauczyciele |
|
Zespół do spraw WDN |
Lider –E. Przybył |
wszyscy nauczyciele |
|
Zespół do spraw programu poprawy efektywności kształcenia |
Lider – G. Makulec |
wszyscy nauczyciele |
|
Zespół do spraw statutu szkoły |
Lider – E. Przybył |
wszyscy nauczyciele |
|
Zespół do spraw wyposażenia uczniów w podręczniki szkolne |
Lider – K. Dziemdziora |
wychowawcy klas |
|
Zespół do spraw opracowania i koordynowania programu profilaktyczno – wychowawczego |
Lider – A. Warszada |
wszyscy nauczyciele |
|
Zespół do spraw aktualizacji Koncepcji Pracy Szkoły |
Lider – B. Bajerowska |
wszyscy nauczyciele |
- czynności dodatkowe
|
Rodzaj czynności
|
Odpowiedzialni |
|
Przew. Komisji Socjalnej |
Anita Szczepanik |
|
Redagowanie protokołów posiedzeń RP |
Monika Popiel |
|
Strona internetowa szkoły |
Monika Misztela, Magdalena Dzitkowska |
|
Fotografowanie uroczystości |
Monika Popiel, Izabela Styś |
|
Prowadzenie uroczystości |
Radosław Helman |
|
Dekoracja – korytarz - I piętro |
Dorota Nowak |
|
Dekoracja – korytarz - parter |
Monika Misztela |
|
Nagłośnienie sali podczas urocz. szkolnych |
Radosław Helman, Ilona Pluta |
|
Społeczny Inspektor Pracy |
Monika Popiel |
|
BHP |
Agnieszka Warszada |
|
Wyposażenie uczniów w podręczniki szkolne |
Krystyna Dziemdziora |
- Organizacje szkolne
|
Rodzaj organizacji
|
Odpowiedzialni |
|
Samorząd Uczniowski |
Agnieszka Warszada, Radosław Helman, Anna Amrozik |
|
PCK |
Maria Koczyńska |
|
SKS |
Agnieszka Warszada |
- Koordynacja testów wiadomości i umiejętności
|
Lp. |
Klasa |
Forma |
Odpowiedzialni |
Termin |
|
1. |
0 -VII |
zapis wniosków wynikających z pracy w roku szkolnym 2024/2025 |
Grażyna Makulec |
09.09.2025 r. |
|
2. |
„0” |
diagnoza wstępna obserwacja uczniów |
wychowawca oddziału „0” |
30.10.2025 r. |
|
3. |
I |
diagnoza wstępna |
wychowawca klasy I |
30.10.2025 r. |
|
4. |
IV |
diagnoza wstępna |
wychowawca klasy IV |
30.10.2025 r. |
|
5. |
I -VIII |
|
Krystyna Dziemdziora |
18.11.2025 r. |
|
6. |
„0” |
diagnoza końcowa |
wychowawca oddziału „0” |
maj/czerwiec 2026 r. |
|
7. |
I |
test po klasie I |
wychowawca klasy I |
maj/czerwiec 2026 r. |
|
8. |
II |
test po klasie II |
wychowawca klasy II |
maj/czerwiec 2026 r. |
|
9. |
III |
test po klasie III |
wychowawca klas III |
maj/czerwiec 2026 r. |
|
10. |
IV |
diagnoza końcowa |
wychowawca klas IV |
maj/czerwiec 2026 r. |
|
11. |
VII |
egzamin próbny |
wychowawca klas VII |
maj/czerwiec 2026 r. |
|
12. |
VIII |
Egzamin próbny |
nauczyciele matematyki , j. polskiego i j.angielskiego |
listopad 2025 r. styczeń 2026 r. marzec/kwiecień 2026 r. |
|
13. |
0 -VIII |
przedstawienie przez liderów zespołowi nauczycieli uczących w klasach 0 – III ustalenie wniosków i rekomendacji do pracy na rok szkolny 2026/2027 i przekazanie ich zespołowi do spraw programu poprawy efektów kształcenia |
Ilona Pluta Zespół do spraw programu poprawy efektywności kształcenia |
31.06.2026 r. |
|
14. |
opracowanie efektów pracy wynikających z realizacji zadań w ramach programu poprawy efektywności kształcenia przedstawienie ich wraz z wnioskami i rekomendacjami do pracy w roku szkolnym 2026/2027 na posiedzeniu RP |
Zespół do spraw programu poprawy efektywności kształcenia Grażyna Makulec |
31.06.2026 r. |